Categories

poniedziałek, 23 stycznia 2012

KEKS CZEKOLADOWY

Zaspokoi najbardziej wymagającego maniaka czekolady  ! Tak jak mnie :) Mega czekoladowe , czekolada w środku i na zewnątrz :-)

SKŁADNIKI :
  • 130g gorzkiej czekolady posiekanej ( ja dodałam pół na pół gorzką i mleczną tak samo do polewy )
  • 190g mąki
  • 20g cacao
  • 5g drożdży w proszku
  • 4 jajka
  • 200g cukru pudru 
  • 100g roztopionego i ostudzonego masła
  • 1 łyżka rumu ( ja dodałam likieru amaretto)
  • 150g śmietanki 36% ( ja dodałam śmietankę 30% )
Na polewę:
  • 150g gorzkiej czekolady 
  • 5-6 łyżek śmietanki 36% 
PRZYGOTOWANIE:
 Mąkę zmieszać z cacao, drożdżami i cukrem pudrem. Jajka wymieszać z rumem i dodać do składników sypkich. Wymieszać mikserem. Dodajemy roztopione masło i śmietankę. Mieszamy mikserem na gładką masę. Na koniec dodać posiekaną czekoladę i wymieszać łyżką. Ciasto przelać do keksówki ok. 25 cm wysmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką/bułką tartą i włożyć na 2 godziny do lodówki.
Po tym czasie piec w 180 stopniach ok. 50 minut, ja piekłam 55 minut. Po wystudzeniu ciasta nakładamy na nie polewę. Czekoladę i śmietankę rozpuszczamy w kąpieli wodnej aż składniki utworzą jednolitą masę.

Brak komentarzy: