Categories

środa, 10 sierpnia 2011

KROKIETY Z KAPUSTĄ I PIECZARKAMI

Zachciało się , naszego polskiego dania , zwykłego , ale pracochłonnego , za to pysznego :)

SKŁADNIKI:

Na ciasto :
  • 2 szklanki mleka
  • 2 szklanki wody mineralnej gazowanej 
  • 1 jajko
  • mąka - taka ilość, żeby ciasto miało konsystencję śmietany
  • olej  -  ja wlewam olej do ciasta tak na oko i później nie dodaje do smażenia
Na farsz:
  • kapusta kiszona ok. 25 dag
  • pieczarki ok. 40 dag
  • połowa główki cebuli
  • 1-2 ząbki czosnku 
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • tymianek
  • majeranek
  • ew. kucharek
  • olej
na panierkę:
  • 2 jaja
  • bułka tarta
  • olej
PRZYGOTOWANIE :
Zaczynamy od farszu, wcześniej jednak przygotowujemy ciasto na naleśniki . Obieramy, myjemy i kroimy pieczarki i na patelnię, smażymy. Kroimy cebulę na drobno, dodajemy do pieczarek. Czosnek przeciskamy przez praskę i do pieczarek. Chwilę podsmażyć. Teraz kapusta.Płuczemy w wodzie, żeby nie była zbyt kwaśna, kroimy na drobno i obgotowujemy aż zmięknie. Do gotowanie można dodać liść laurowy i ziele angielskie. Ja swojej nie gotowałam. Usmażyłam ją od razu na patelni, zmiękła pięknie :) Dodałam do niej pieczarki , wymieszałam i wszystko doprawiłam solą, pieprzem i ziołami . Wyszło wyśmienicie .
Smażymy naleśniki. Na każdy naleśnik nakładamy farsz, zwijamy , maczamy w jajku i obtaczamy w bułce i na patelnie, smażymy z każdej strony i gotowe ! Podawać z czerwonym barszczem.
Ja to przeważnie zwijam naleśniki zbyt luźno i potem się rozpadają, ale tym razem się udało ! :)


4 komentarze:

antylia pisze...

Pychota... już dawno nie jadłam krokiecików, to może podczas urlopu jakoś twórczo podziałam sobie hehe.

Promyczek pisze...

Antylka hehe działaj działaj :) ja myślałam, że wystarczy nam na 2 dni chociaż a tu klops :P zostało tylko na obiad dla jednej osoby :D

basja pisze...

ale mi narobiłaś smaku.hmmm.. chyba pójdę dziś po pieczarki i kapustę :)

Promyczek pisze...

Basiu :) jedz na zdrowie :) i mi samej znowu się zachciało smakołyków :)