Categories

piątek, 21 października 2011

POMIDOROWA ZUPA Z CZERWONĄ SOCZEWICĄ

Przepis pochodzi STĄD .  Pyszna zupa, sycąca i rozgrzewająca. Nawet mojemu M. zasmakowała soczewica :) Wczoraj wróciłam z pracy ,późno, zmęczona a zjeść coś trzeba. Zupa okazała się jak znalazł.

SKŁADNIKI :

  • 1 cebula,
  • 1 kubek czerwonej soczewicy,
  • 425 g pomidorów z puszki, - wg mnie można dodać ciut więcej pomidorów
  • 1 litr bulionu warzywnego,
  • sól, pieprz,
  • garść posiekanej bazylii lub/i natki pietruszki,
  • kubek kwaśnej śmietany -  ja śmietany nie dodałam
PRZYGOTOWANIE :
Posiekaną cebulę usmażyć w małej ilości oleju. Dodać soczewicę, lekko roztarte pomidory, wymieszać i przez chwilę smażyć. Dodać bulion, zagotować, zmniejszyć ogień i dusić zupę 20 minut. Przyprawić solą i pieprzem do smaku, dodać posiekaną bazylię. Podawać z łyżką kwaśnej śmietany.

Brak komentarzy: